Miért is a blog?

Itt írjuk le, hogy mi olyasmi történik velünk, amiről szeretnénk, ha barátaink és családtagjaink is értesülnének.

Hozzászólások

  • Szunya: Sziasztok, régen nincs már hír rólatok... Cicunak sok puszi: Évi és Feri (2011.06.10. 20:54) Megússzuk szárazon (?)
  • Klári+Miki: Sziasztok! Gondoltam, megosztom veletek ezt az írást. Hátha másnak is tetszik: 1. Géza fejedelem... (2010.05.29. 23:46) Gyakorlati útmutató aranyhallal való találkozáshoz
  • Hella1975: Szia, Megkérdezhetem, hogy milyen állást keresel pontosan és milyen tapasztalatod van? Szép napo... (2010.05.16. 15:38) Éljen az ausztrál augusztus 20!
  • Hella1975: Ami lemaradt: Szép napot, Hella (2010.05.16. 15:28) APEH vs. ATO
  • M Sityu: Szép volt, jó volt hallgatni. :-) Boldog Új Évet nektek odakinn a távolban, remélem 2010-ben talá... (2009.12.30. 16:14) Egy kis kultúra

Linkblog

Elkezdtem pénzt keresni (hol is van?)

2009.02.28. 12:08 | Józsa család | 2 komment

Itt az idő, hogy most már mindenképpen munkába kellett állnom. Igazából munkába ültem. Mivel semmilyen olyan munkát nem találtam még, amihez értek, kénytelen voltam belevágni olyanba, amihez nem értek. Na nem a szénbányászatra gondolok. Ennyire elszánt még nem vagyok. Többek javaslatát meghallgatva többminden is megfordult a fejünkben. Az olyanok, mint vízvezetékszerelő kihúzva, mert túl sok évet kellene tanulni. Mi az amit minden idegen jöttment tud. Járművet vezetni. Megtetszett a gondolat, hogy buszt vezessek. Lenne is rá szükség, de sajnos van itt olyan szabály, hogy hiába is tanulnék nagy járművet vezetni és esetleg le is tenném az itteni "C vagy D vizsgát", akkor sem vezethetek itt buszt, ha nincs legalább kétéves ausztrál úrvezetői jogsim előtte. A taxira nincs ilyen korlátozás. Ott elég volt bemutatni a friss helyi jogsit, kérni közlekedésrendészeti pedigrét, csináltatni orvosi viszgálatot, szemészetet, vizsgázni angolból, helyismeretből és egy néhánynapos taxitanfolyam. Ezeken kisebb nagyobb döccenőkkel átjutottam. Először a szemészeten buktam meg. Azt monták szemüveg kell. Mondtam, hogy köszönöm szépen, de már van, csak nem hordom, mert nem szükséges. Otthon is azt mondta a szemorvos, hogy a jogsiba se kell beleírni. Ezzel itt is egyetértettek, de hozzátették, hogy a "profi" autóvezetéshez kötelező, ahhoz nem látok elég tisztán. Szóval a normál jogsiban nincs korlátozás, de a Driver Authorisation-t (szó szerint mondjuk: vezetői felhatalmazás) úgy adták ki, hogy szemüveget kell viselnem, amikor taxit vezetek. Amint átülök egy civil autóba rögtön levehetem. Elsőre furcsa szabálynak tűnik, de végül is érthető, legyenek szigorúbbak a feltételek a profiknak.

A második és nagyon csúnya bukásom a helyismereti vizsgán volt. Ki a halált érdekel, hol a francban vannak a hülyébbnél hülyébb nevű szállodák, meg sportklubok. A brisbane-i közel 500 kerületről és a hozzájuk vezető főbb közlekedési utak nevéről nem is beszélve, amik között olyanok is vannak, mint Indooroopilly meg Woolloongabba. Ehhez vagy itt kell élni már 20 éve (bár az sem elég talán), vagy nagyon kemény seggel rendelkezni. Először nekimentem egy 1-2 órás tanulással, hogy a szállodákat és a központi 10-15 kerületet megtanulom, a klubok, sportcentrumok, parkok, nevezetesebb épületek, meg majd megtippelés tárgyát képezik. Hát tippeltem. Egyesalá lett. A mellettem ülő indiai srác, akinek a bemutatkozás is nehéz volt angolul valahogy átment. Nem tudom hogyan puskázott, mert én sem láttam. A 40 percől az első 30-t ceruzarágással töltötte, amiből arra következtettem, hogy lenézem mit ír be, és azt én biztosan kizárhatom. Szóval vagy zseni a srác, aki a telefonkönyvet is megtanulja, vagy az utolsó 5 percben megkapta az infókat, amikor én már (minden mindegy alapon) leadtam a tesztemet és kijöttem. Szerencsére nem kellett újra fizetni, csak egy héttel később újra elmenni vizsgázni. Láttam, hogy a fele sem tréfa, egy hétig magoltam. Büszke voltam, mert egy hibám volt csak és ott is kizártam egy lehetséges választ a háromból, de az rossz 50%-ot választottam.

Tegnap elkeztem dolgozni. A helyismeretem a vizsgára tanulással együtt is éppen felülről súrolja a nullát. Ehhez hozzájön, hogy a drosztok helyét is kellene tudni, a szokásokat (mikor érdemes a belvárosban és mikor a reptéren hiénázni), lecsapni gyorsan a kiküldött munkákra (amihez kapcsiból tudni kell, hogy az adott hely hol van és mennyi idő alatt érnék oda). Tehát munkát szerezni nehéz. De ha megszereztem, gyakran akkor jön a még nehezebb része. A benyögött kerület és utcanevet fel kell ismerni, kikeresni hol van és odatalálni. Még amikor a navigációba beütöm, még úgy is sikerült eltévednem. Ma elvittem két szegény utast városkörüli túrára. Mivel pofátlan nagy volt a kerülő, bár nem direkt volt, nem éreztem jogosnak, hogy kifizettessem velük. Már menet közben mondtam, hogy az óraállásból majd a végén egy 10 dollárt levonunk. Kimondottan örültek. Egy másiknál a navigáció belevitt egy nagy építkezésbe és útlezárásba. Persze minden valamire való taxis tudja, hogy ott egy éve építik az új autópályát és azzal sem eszkuzálhattam magam, hogy régi az autóban a navigáció, mert ez őket egyáltalán nem vigasztalta volna az elveszett idő és pénz miatt. Ezt nem éreztem olyan súlyosnak, mint a másikat, mert ez nagy út volt a reptérről a város másik felére, arányosan csak kicsi volt a többlet. Nem is izzadtam le, úgy mint a másik fiaskónál. Szóval hallgattam mélyen és mosolyogva rájukvertem a teljes összeget, ami az órában volt. Ennyivel hozzájárult ez a kedves kínai család a tanulmányaimhoz.

A keresetem egyelőre siralmas. A diákmunkások keresnek ennyit. Remélem, ahogy a munkák beszerzésében javulok, a döglött idő is csökken majd, és több fuvar, több pénz. Most 2 nappali műszakom volt (reggel 4-től délután 4-ig). Estire nem is szeretnék menni, mert ott sok a részeg és kekec. Valamint akkor a gyerekekkel nem is találkoznék. Sajnos egyelőre nincs több stabil munkám, mert ez úgy megy, hogy a taxik magántulajdonban vannak. Mondhatni franchise-ban. Nekem kell egyenként győzködni a tulajokat, hogy adjanak nekem műszakot. Amit keresek, annak a fele az övék az autóhasználat fejében. Tehát, csak akkor adják egy keveset termelő zöldfülűnek, ha jobb éppen nincs. Ettől a sráctól most megkaptam a tegnapi pénteket és ma a szombatot, valószínűleg a többi szombatot is majd és ha majd lesz lemondása más söfőröktől. Ezért próbálkozok majd más autótulajnál is, mert ez kevés. Így nem tanulok elég gyorsan :-)

Ja, van egyenruhám is. Nagyon fess legény vagyok benne. Majd lefényképeztetem magam.

Tehát mostantól, ha leintetek egy taxit, nézzetek be jól a szélvédőn, és ha olyan forma mint én, akkor még nem késő úgy tenni, mintha csak a körömlakkot szárítanátok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maca-DS 2009.02.28. 13:19:38

Sziasztok!

Elöször is nagyon szépen köszönjük a kedves meglepetést. Nagyon örültünk a naptárnak. Apróságnak neveztétek, de nekünk sokat jelentett ám!!!
Millió problémátok mellett még ránk is gondoltatok. Köszönjük!!!
Internetem már végképp nincs otthon, úgyhogy vagy az iskolából figyellek benneteket, vagy ismerősök "gépéről".
Örülök, pontosabban örülünk, hogy már kezdtek helyrerázódni.Kivánjuk, hogy minden sikerüljön, amit elterveztek, és várjuk a további irományokat.
Vigyázzatok egymásra, Karcsinak sok sikert a kalauzoláshoz, sziasztok. Könnyü család
Ui: az új e-mail cimem: konnyuan@gmail.com

Szunya 2009.04.02. 20:56:44

Nagyon nincs hír felőletek, ez akár jó is lehet, de őszinte kíváncsisággal várjuk a folytatást.

Évi és Feri