Miért is a blog?

Itt írjuk le, hogy mi olyasmi történik velünk, amiről szeretnénk, ha barátaink és családtagjaink is értesülnének.

Hozzászólások

  • Szunya: Sziasztok, régen nincs már hír rólatok... Cicunak sok puszi: Évi és Feri (2011.06.10. 20:54) Megússzuk szárazon (?)
  • Klári+Miki: Sziasztok! Gondoltam, megosztom veletek ezt az írást. Hátha másnak is tetszik: 1. Géza fejedelem... (2010.05.29. 23:46) Gyakorlati útmutató aranyhallal való találkozáshoz
  • Hella1975: Szia, Megkérdezhetem, hogy milyen állást keresel pontosan és milyen tapasztalatod van? Szép napo... (2010.05.16. 15:38) Éljen az ausztrál augusztus 20!
  • Hella1975: Ami lemaradt: Szép napot, Hella (2010.05.16. 15:28) APEH vs. ATO
  • M Sityu: Szép volt, jó volt hallgatni. :-) Boldog Új Évet nektek odakinn a távolban, remélem 2010-ben talá... (2009.12.30. 16:14) Egy kis kultúra

Linkblog

Nincs már messze a Karácsony...

2008.12.23. 09:59 | Józsa család | Szólj hozzá!

... mondja a fiú séta közben az apjának. Mire az apa: "Hülye vagy te fiam, nem is oda megyünk!"

No nem baj. Tényleg nincs messze. Az idő is jó lesz, holnapra 31°C-t mondanak. Úgy értem azért lesz jó, mert nem 35°C.

Mint a nyitó mondatból is látszik a hangulatunk határozottan javult. Munkám továbbra sincs, viszont a földhivatali ügyek első (és remélem a neheze) el is intéződött. Ennek következtében a vevőnk bankja hajlandó volt átutalni a vételárat. Bár még otthon van, de már a mi számlánkon és AUD-ben. Ez azért kellett ahhoz, hogy merjünk vásárolni karácsonyi ajándékokat.

Eddig nem is írtam az itteni élővilágról. Egyszerűen gyönyörű. A kertünkben van egy fa, amit az ausztrálok üvegmosónak hívnak a virágja alakja miatt. Maga a fa nem jelent nagy gyönyört (sőt hullatja a tüskés leveleit, amit szedegetni kell időnként), viszont ez a virág a kedvenc eledele a színes papagájoknak. Ide járnak rikoltozni, nagyon hangosak és nagyon szépek. Szokott jönni hozzánk kukaburra is, ami a nevét valószínűleg a hangjáról kapta. Volt már, hogy ő ébresztett. A szomszéd szerint néhány éve (amikor még a tulaj lakott itt) volt itt a kertben egyszer koala is. Akkor még volt eukaliptusz fa a kertben. Egyrészt most már nincs, másrészt eléggé beépült a környék. Mogyival a közeli bozótba szoktunk járni sétálni. Ott szinte minden nap találtunk eddig itt-ott koalát. Egyet le is fényképeztünk (éppen amikor Kinga is jött velünk).

Persze nem minden itteni állat barátságos. Eddig háromszor láttam kígyót szabadon. Az első a ház mellett volt (nem ennél a háznál, hanem amit az első 2 hétben béreltünk). Itt egy portré róla:

Nagyon gondozatlan volt a környék, szóval gondolom, hogy ott biztos nem volt egyedül. Szerintem egy Lesser Black Whipsnake volt, ami mérsékelten mérges. Így hogy ablak volt közöttünk bátran közel mertem menni hozzá. A második, az egy 2,5-3 méteres piton volt. A közelünkben volt egy patak és a hídról lenézve vettem észre éppen alattam a hatlmas kígyót. Rögtön telefonáltam Cicunak, hogy pattanjon autóba a kamerával. Fénykép nincs csak videó, bocs. A harmadik igazából egy fél tucat kígyó volt. Az első bozótsétánk alkalmával láttuk őket. Mintha gyülekeztek volna. Az úttól kb 2 méterre a vizesárok környékén láttunk őket. Arról is videó van csak. Szerintem azok is whipsnake-ek voltak. A héten azt hittem fűnyírás közben egy negyedik kígyóra bukkantam, de amikor láttam, hogy pislog, rájöttem, hogy ez lábatlan gyík. Tüzetesebb vizsgálattal a csökevényes lábai is látszottak. Ez is áldozatául esett Bálint begyűjtésének. A szokásos hosszú vizsgálat és símogatás után Bálint elvitte a bozótba és ott elengedte, nehogy elkapja a fűnyíró.

A pókokról készült képekkel nem untatlak titeket. Mielőtt megkérdezitek, igen láttunk kengurut. Pontosabban wallabit, mondjuk kis méretű kengurunak lehet lefordítani. Eggyel a gyerekek közelebbről is összehaverkodtak, mert úgy tartották a kezüket, mintha lett volna valami kis kaja náluk, erre a kíváncsi wallabi odaugrált. Még az orrocskáját is sikerült megérinteniük. Ja igen (mielőtt ezt is kérdeznétek) erről is csak videó van. Majd kitanulom hogyan lehet a rövid klippeket felnyomni a jútyúbra és akkor ezek is elérhetőek lesznek.

Sikerült megint egy ígérettel befejeznem a mondókámat, amit majd vagy betartok, vagy betartok (nektek egyet).

Kecsáó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása